Trening!

Fjolls til fjells!

Langfredag hos familien tuttentei ble brukt på fjellet. Vi valgte å bestige et av Uskedalens mange fjell. Så tidlig fredag morgen sto vi alle sammen klar i turtøyet til å forbrenne påskeegg og virkelig kose oss. Vi hadde med oss to lånehunder, i og med at dette hadde blitt for mye for "lille" valpen vår. Han skal få være med til neste år tenker jeg.

Første pause etter en rimelig bratt start. Spesielt når man starter fra havet. Blir plutselig en voldsom stigning da.

Sprekingen min på tur. Han er virkelig en sprettball og virker ikke sliten i det hele tatt i løpet av turen.

Første synlige topp, den er på ca 600 m med utsikt rett ned på hytten. Mamma som var igjen i hytten satt i vinduet og så på oss med kikkert.

Her ser dere toppen av Solfjell.

Gemma stakkars, hun var rimelig kake når vi nærmet oss toppen. Noe vi egentlig ikke hadde forventet. Nico var heller den som skulle ligge flat i lyngen.

Men han var litt nærmere valpestadiet på sine "gamle" dager.

Fine gutten. Han og Kiwo var bestiser med en litt skeiv fordeling, (Kiwo var sjefen på haugen, mens Nico gav vekk all maten sin til Kiwo) så jeg håper at han og Troy blir det etterhvert og.

Vi valgte feil vei ned fra fjellet, noe som førte til en rimelig bratt traktorvei som førte til masse skriking i kneet mitt. Men jeg overlevde utrolig nok det og, selv om jeg var rimelig råtten når vi var nede.

Vi valgte en snarvei for å unngå kyrene som sto på traktorstien. Nico er nemlig livredd av seg, men det vi ikke visste var at snarveien var full av sauer. Sosiale sauer og, men såklart var jo Nico livredd dem og. Var ikke akkurat godt planlagt den nedstigningen vår.

Det var alt i alt en helt fantastisk tur og som forventet var kneet nesten like gøy dagen etterpå. Men sånn er det når man ikke tar forhåndsreglene i fjellet.

And shes back.

Tror jeg ihvertfall, i går kastet jeg meg på en spinningsykkel for første gang, når jeg satt der oppe så klarte jeg ikke å konsentrere meg noe annet enn at jeg var døsliten før timen var begynt, nå skal det sies at jeg også fyrte på meg sinnsjukt mye brems den første timen min på 3 uker. Men nå skal jeg bare bite i det sure eplet og kvitte meg med julen, få spinningskondisen tilbake (det er skummelt hvor fort den forsvinner)

Jeg gleder meg til jeg er inne i rytmen igjen og treningen blir koselig, det kommer seg nok når jeg er komt inn i en rytme med skolen og jobben.

Leser i de fleste blogger at dere har begynt et nytt og bedre treningsliv. Så, hvordan går det?

Hverdagen gitt

Nå har jeg da komt hjem, det gjorde jeg egentlig på søndag/nesten mandag, men jeg har vært trøtt. Det krever litt av alle og enhver når man er ute og flyr. Spesielt når det er såpass lenge. Mandagen var kjempe tung, og jeg følte ikke at jeg virkelig hadde vært på ferie.
Men hverdagen har virkelig begynt igjen, denne uken har jeg en innlevering og en prøve. Jeg er kjempe umotivert til å skrive den oppgaven jeg holder på med om integrering i barnehage gruppen. Men når den skal inn om en uke og skal være på nærmere 3000 ord, så har jeg ikke mye valg. Jeg klarer å koble litt av med spinning, noe som var enormt tungt i går, verken jeg eller Robin har vært på spinning de siste 3 ukene, først var jeg syk, så var han i Tyrkia (er ikke kjekt å spinne alene når man endelig har fått seg en treningspartner) også var jeg på Tenerife. Så dagen i går var tung, vi svettet og koste oss, men vi var ikke forberedt.

Det er deilig å kjenne hvordan du bruker kroppen når du trener i ettertid. Jeg har ikke funnet en treningsform som fungerer for meg etter jeg ble syk og måtte slutte med håndball, fotball, dansing og hestene. Så nå jubler jeg konstant inni meg selv over at jeg har oppdaget spinning!
Bare fordi jeg savner varmen!

Min dag i solskinnsord

What to say and what to do?

I dag har jeg vært i praksis som jeg er for tiden. Jeg og Kine hadde ett av oppleggene våre i dag, så i finaværet tok vi med oss de eldste jentene på avdelingen ut på tur. Vi gravde ned syltetøyglass i skogen og lagde krypdyrsfelle. Det var utrolig kos, jeg vet ikke om jeg noen gang har kost meg så mye i praksis.  Det er kjempe god stemning i hele barnehagen.
(fellen vår, en smule halvferdig)

Ellers var det i dag treningskamp mellom jentene mine og hele årsgruppen til Sotra. Sotra var en gang gamle klubben min Øygard, Brattholmen og Foldnes hvis jeg ikke tar helt feil. Så de har mange å ta utav. Tror aldri jeg har hatt så mange spillere på benken.
Men det var faktisk en ganske jevn kamp. Så klart var det litt å si på spillet, men det er det alltid. Det faktum at vi ikke hadde keeperen vår gir oss all grunn til å være fornøyd. Neste gang, så har vi de;) Det må også nevnes at søte Hans Christian reddet oss og dømte kampen i dag;)

Også vil jeg bare informere dere alle sammen om at i morgen så blir lommeboken min helt TOM, da skal jeg nemlig til tannlegesentralen for å sjekke tennene mine, og jeg vet at jeg har en fylling som må fikses. Heldigvis er undersøkelsen og røntgen gratis;)

Min lille forandring i hverdagen!

Nå er det rundt 8 uker siden jeg begynte å ta B12 injeksjonene mine og rundt 4 uker siden jeg begynte å trene for fult. Jeg må starte med å fortelle dette fordi  begge deler kan ha en innvirkning på den forandringen som har skjedd i livet mitt de siste ukene. For noen er det kanskje ikke store forandringen, men for meg en det fantastisk.

Først må jeg gjerne fortelle hvordan jeg hadde det før jeg begynte med dette.
Jeg sto opp, sliten etter en veldig dårlig natt. Jeg sov nesten aldri gjennom natten og gjerne bare 3-4 timer. Sleper meg av gårde på skolen og var utslitt til lunsj. Kom meg hjem fra skolen, gruet meg til å dra på jobb. Etter en halv time på jobb var jeg så ødelagt at jeg bare telte minuttene til jeg var ferdig.  Så dro jeg hjem og prøvde å sove, men ikke søren om kroppen min hadde planer om å sove.

Dette har vært livet mitt det siste året, helt til legen endelig bestemte seg for å gi meg  B12 injeksjonene. Jeg gikk fra verdier på 140 til 700. Og jeg føler meg kjempe bra. Jeg sover skikkelig. Gleder meg til skole og jobb.

Den største forandringen går vel egentlig på at jeg endelig har overskudd til å trene. Hvis jeg får bestemme selv kunne jeg trent hver dag. Hadde jeg hatt tid til det hadde jeg nok bodd på en spinningsykkel.  Så det er vel gjerne et samarbeid mellom injeksjonene og treningen. Injeksjonene gjorde at jeg fikk energi til å trene og treningen gir meg mye overskudd i hverdagen.

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg deler det med dere, men jeg skulle personlig ønske at jeg tok kontakt med legen tidligere. Jeg skulle ønske at noen fortalte meg at det på ingen måte er normalt å være så trøtt og sliten når man er såpass ung som det jeg er. Så nå forteller jeg det til dere. Er dere slapp og sliten over lengre tid, vær så snill å dra til legen. Det kan bli utrolig mye bedre!

The guy who sold me this mirror is an asshole, he's an asshole

En sånn dag har jeg I dag, derfor er dere ikke så heldig at dere får se hvor nydelig jeg er i dag. Føler meg virkelig ikke klar for å fungere i samfunnet. Ja en sånn dag har jeg i dag. Heldige meg!Dagen i dag har vært virkelig et skikkelig kjør med skole, fremføring, hurtigmiddag, trening med jentene, spinning med Robin og som jeg hadde planlagt ? litt oppgaveskriving, men som på ingen måte kommer til å skje. Heldigvis skal jeg på Marianns i morgen for å få massasje. Snille Terje, Iselin og Bob gav meg gavekort til bursdagen. Så nå sitter jeg her og bare gleder meg til i morgen.  Siden spinningen var urimelig tøff i dag føler jeg at jeg har lov til å bare melde meg ut, se på Gossip girl og bare være slaskeChristina i bamsepysj!

(Kiwo er enormt mye søtere enn meg, spesielt når speilet eller noe ikke samarbeider!)

Og for de som ikke visste det:

I skottland må man gå på kurs for å ta med seg barnehagen på tur

Rotehode Christina

Jeg som hadde gledet meg så enormt til Body Jam, så rakk jeg den ikke! Spinningen til jentene kom seint i gang, det var innstilling av sykler, sykler som ikke ville samarbeide, jenter som kom for seint. Så vi var relativt seint i gang. Lure meg hadde i det minste bestemt meg for å være med på spinningtimen. Så jeg har fått inn en treningsøkt, men nå gleder jeg meg enormt til å være med på Body Jam neste uke. Da skal ingenting være i veien for at jeg skal komme meg på timen til Iselin. Så beklager så mye for at jeg ikke rakk det Iselin!!

Spinningen var forresten kjempe gøy, Anita var kanonflink og jentene storkoste seg. Selv om jeg tror at mesteparten var rimelig skutt mot slutten.

Men ja, neste uke skal jeg love dere en rapport fra Body Jam!!